+48 606 568 222 kurier Polska - Irlandia +353 879 768 069

Regulamin

§ 1. Postanowienia ogólne

Firma Zutrans zarejestrowana jest w Polsce, świadczy usługi kurierskie polegające na przyjmowaniu przesyłek z punktu A i doręczaniu do punktu B, zachowując wszelkie starania, aby dotrzymać wyznaczonego terminu dostarczenia przesyłki do odbiorcy.

Aktualny Regulamin Świadczenia Usług Przewozowych oraz obowiązujący cennik są do wglądu dla każdego na stronie internetowej www.zutrans.pl.

W celu odbioru i dostarczenia powierzonych paczek firma Zutrans stosuje wszelkie zgodne z prawem sposoby i środki, a także współpracuje z różnymi podwykonawcami, przedstawicielami, pośrednikami, przewoźnikami, których uważa się z góry za zaaprobowanych przez nadawcę, zleceniodawcę.

 

§ 2. Słownik

Przesyłka - Rzecz do przewozu w ramach jednego dokumentu przewozowego celem odbioru od jednego nadawcy i dostawy do jednego odbiorcy.
Paczka - Opakowanie jednostkowe zabezpieczające rzeczy na czas procesu transportowego w sposób określony w niniejszym Regulaminie.
Odbiorca - Osoba fizyczna wskazana na dokumencie przewozowym, jako upoważniony do odbioru przesyłki.
Nadawca - Osoba fizyczna wskazana na dokumencie przewozowym, jako upoważniony do przekazania przesyłki Przewoźnikowi.
Zleceniodawca - Nadawca lub osoba fizyczna zlecająca firmie Zutrans wykonanie usługi w imieniu Nadawcy.
Awizo - Zawiadomienie o nieudanej próbie odbioru lub doręczenia przesyłki.
Protokół szkodowy - Dokumenty opisujące powstałe uszkodzenia lub ubytki przesyłki. Niezbędny do złożenia reklamacji!
List przewozowy - dokument stosowany dla potwierdzenia przyjęcia usługi do realizacji oraz dowód zawarcia umowy na świadczenie usług.

 

§ 3. Wyłączenia z przewozu

Z przewozu wyłącza się:

1. Przedmioty, których przewóz jest zabroniony na podstawie odrębnych przepisów prawa:

 - Zawierających narkotyki,

 - Wyroby tytoniowe,

 -  Alkohol,

 -  Leki na receptę,

 - Środki psychotropowe,

 - Zawierających rośliny,

 - Zawierających zwłoki i szczątki zwłok ludzkich,

 - Mających na opakowaniu lub widocznej części zawartości napisy lub rysunki naruszające dobra chronione przez prawo,

 - Zawierających dzieła sztuki, antyki,

 - Kamienie i metale szlachetne w jakiejkolwiek postaci bądź formie,

 - Waluty, zbywalne papiery wartościowe, certyfikaty,

 - Zawierających rzeczy łatwo psujące się,

2. Przedmioty, które z powodu swoich rozmiarów, masy lub innych właściwości nie nadają się do przewozu środkami transportowymi

3. Przedmioty niebezpieczne w rozumieniu odrębnych przepisów prawa, w tym w szczególności: materiały łatwopalne, wybuchowe, radioaktywne, substancje żrące lub cuchnące, broń i amunicję. Na przykład butle gazowe, lakiery           samochodowe, rozpuszczalniki, farby, oleje, noże, miecze.

4. Wszelkie przesyłki, które swoimi właściwościami mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia osób mających z nimi styczność bądź mogące uszkodzić lub zniszczyć inne przesyłki.

W przypadku stwierdzenia naruszenia przez Nadawcę powyższych postanowień zapłaci on karę umowną w wysokości pięciokrotnej kwoty należnej firmie ZUTRANS z tytułu wykonania usługi, jednak nie mniejszej niż 500 euro. Zapłata kary, o której mowa powyżej nie pozbawia firmy ZUTRANS prawa dochodzenia odszkodowania przewyższającego jej wysokość na zasadach ogólnych. Dodatkowo towary zakazane będą konfiskowane i przetrzymywane w magazynie firmy Zutrans w Polsce przez okres 30 dni, z możliwością odbioru po uiszczeniu kary umownej (500 euro).

5. Firma ZUTRANS może odmówić wykonania usługi, w szczególności w następujących przypadkach:

 - Niemożności jej wykonania z uwagi na określony czas lub miejsce dostarczenia przesyłki,

 - Niewłaściwego zabezpieczenia przesyłki przez Nadawcę,

 - Gdy istnieje uzasadnione podejrzenie, iż deklaracja zawartości przesyłki nie zgadza się ze stanem faktycznym.

 

§ 4. Sposób zawarcia umowy

1. Zutrans przyjmuje przesyłki do przewozu odbierając je od nadawcy lub w innym miejscu ustalonym pomiędzy nadawcą lub zleceniodawcą a firmą Zutrans.

2. Dowodem zawarcia umowy o świadczenie usług przewozowych jest wiadomość email z potwierdzeniem przyjęcia zlecenia, list przewozowy lub inny dokument stosowany przez Zutrans dla potwierdzenia przyjęcia usługi do realizacji.

3. Nadawca zobowiązany jest do podpisania listu przewozowego lub innego dokumentu potwierdzającego nadanie przesyłki (-ek), co jest równoznaczne z akceptacją warunków niniejszego regulaminu i akceptację ceny usługi.

4. Obowiązkiem nadawcy jest prawidłowe wypełnienie listu przewozowego lub innego dokumentu zlecającego Zutrans usługę przewozową. Dokument ten powinny zawierać:

  • dane nadawcy – dokładny adres, imię nazwisko zlecającego, numer telefonu, oraz czytelny podpis;

  • dane odbiorcy –dokładny adres, imię, nazwisko, numer telefonu osoby kontaktowej;

  • wymiary przesyłki oraz wagę przesyłki rzeczywistą

  • ilość paczek;

  • opis zawartości przesyłki (brak opisu zawartości przesyłki, niepełny opis lub nie pokrywający się z rzeczywistą zawartością może skutkować nieuwzględnieniem reklamacji. Ubezpieczeniem są objęte przesyłki powierzone kurierowi odbierającemu na podstawie zlecenia w którym zleceniodawca i nadawca określa dokładnie co jest zawartością przesyłki);

  • wartość przesyłki;

  • inne niezbędne dane dla prawidłowego wykonania usług podstawowych i dodatkowych.

 

§ 5. Warunki przyjęcia przesyłki do przewozu

1. Nadawcy powierza się właściwe przygotowanie przesyłki, uwzględniając :

  • dopasowanie opakowania pod względem wytrzymałości biorąc pod uwagę rodzaj i zawartość i wagę przesyłki;

  • umieszczenie wewnątrz opakowania elementów, które zabezpieczą przed wszelkiego rodzaju uszkodzeniami zawartości; opisane w zakładce PRZYGOTOWANIE PRZESYŁEK

  • odpowiednie oznakowanie przesyłki ze względu na specjalny charakter przewozu lub właściwości jej zawartości (naklejki lub opis typu „ostrożnie szkło”„góra/dół”),

  • towar szczególnej ostrożności ( Np. Telewizor, laptop, telefon komórkowy, monitor, komputer, sprzęt elektroniczny, sprzęt muzyczny ) nie będzie podlegał reklamacji, jeżeli nie bedzie w oryginalnym opakowaniu, w którym może znajdować się tylko jedna z wymienionych,deklarowanych rzeczy i nie zostanie oklejony odpowiednimi oznaczeniami. Np. Jeśli wysyłamy telewizor w oryginalnym opakowaniu mozę znajdować się tylko telewizor.

  • dobór opakowania, które zabezpieczy zawartość przesyłki przed uszkodzeniem oraz dostępem do zawartości osób nieuprawnionych i możliwością uszkodzenia innych przesyłek w czasie transportu.

  • Szkło oraz wszystkie produkty zawierające szkło przesyłane przez klienta w paczkach nie podlega ubezpieczeniu (słoiki, szklanki, kieliszki, lampy, butelki szklane, telewizory, monitory itp, itd). Dodatkowo - jeżeli fabrycznie spakowane szkło znajduje się w środku paczki z innymi rzeczami, tzw. paczka zbiorowa, wtedy niestety przesyłka również nie podlega ubezpieczeniu. 

    Zarówno szkło i inne towary, które wymagają szczególnego, ostrożnego traktowania (np. są szczególnie wrażliwe przy transporcie drogowym) wysyłane są tylko i wyłącznie na odpowiedzialność klienta. Dotyczy to rzeczy szklanych, zawierających szkło, kosmetyków (zarówno perfum jak i innych produktów kosmetycznych).

  • Wszystkie produkty farmakologiczne i farmaceutyczne (produkty lecznicze, spożywcze) - muszą być produktami zgodnymi z wymogami i pozwoleniami danego kraju. Do takich produktów należy również dołączyć paragon/fakturę i dokument wskazujący skład, zawartość i przeznaczenie danego produktu. 

    Dla wniesienia reklamacji należy mieć dowód nadania przesyłki z uwzględnieniem na nim, co było zawartością (w innym przypadku reklamacja nie będzie mogła być uznana).

    Ubezpieczenie obejmuje paczki, które spełniają prawidłowe kryteria pakowania przesyłek, m.in. karton, skuteczne zabezpieczenie zewnętrzne, odpowiednie zabezpieczenie wewnątrz, opisy (naklejki) i deklaracja co jest zawartością. 

    Ubezpieczenie nie obejmuje zewnętrznego opakowania, za które przewoźnik nie odpowiada. Reklamacja może tyczyć się uszkodzenia zawartości przesyłki. 

    Torby lub walizki wysyłane są na własną odpowiedzialność nadawcy - szczególnie nie spakowana w karton torba lub walizka itp, skoro nie posiada zewnętrznego opakowania, traktowana będzie jako zew opakowanie przesyłki. 

2. Nadawca nie przekazuje do przewozu rzeczy, które są wyłączone z transportu na podstawie niniejszego Regulaminu i przepisów obowiązującego prawa.

3. Zutrans zastrzega sobie, że w każdym momencie wykonywania usługi może sprawdzić zawartość przesyłki pod względem zgodności deklaracji nadawcy lub zleceniodawcy ze stanem faktycznym. W szczególności kontroli podlegać może:

  • waga przesyłki wraz z opakowaniem;

  • zawartość przesyłki;

  • wymiary przesyłki wraz z opakowaniem oraz wagę gabarytową

  • sposób zabezpieczenia rzeczy wewnątrz opakowania;

  • deklarowana wartość z wartością rzeczywistą towaru.

4. W przypadkach zmiany danych odbiorcy, które wpływają na wycenę usługi firma ma prawo naliczyć dodatkową opłatę, którą ponosi zleceniobiorca lub odbiorca.

 

§ 6. Uszkodzenie Przesyłki

1. Drogi kliencie! Prosimy pamiętać!

Gdy paczka zostaje doręczona uszkodzona, bądź ślady na opakowaniu wnioskują o uszkodzeniu zawartości niezbędne jest sporządzenie protokołu szkody przy doręczeniu w obecności kuriera. W chwili gdy odbiór został pokwitowany a protokół nie został sporządzony kwestie roszczenia odszkodowania zanikają.

2. Prawidłowo sporządzony protokół (podpisany przez odbiorcę i przedstawiciela firmyZUTRANS) jest podstawą do wypłacenia odszkodowania.

3. Odpowiedzialność zleceniobiorcy za przewóz takich towarów jak AGD i RTV odnosi się jedynie w przypadku zagubienia paczki, lub uszkodzeniem opakowania zewnętrznego a nie w przypadku uszkodzenia wynikającego z przeciążenia lub wstrząsów, jakim mogą być poddane przesyłki.

 

§ 7. Zakres odpowiedzialności

1. ZUTRANS ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej dostarczenia, w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie.

Zakres ogranicza się do najniższej z poniższych kwot:

• 200 euro

• wartość strat lub uszkodzeń jakie rzeczywiście odniosła przesyłka

• wartość rzeczywista zawartości przesyłki określona w odniesieniu do kosztu jej zastapienia, odtworzenia, rekonstrukcji, naprawy w momencie lub miejscu jej przebywania bez uwzględnienia użyteczności handlowej lub korzyści prywatnej w tej zawartości.

2. ZUTRANS nie ponosi odpowiedzialności, o której mowa w pkt 1., jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie przesyłki powstały z przyczyn leżących po stronie nadawcy lub odbiorcy, w szczególności z powodu niezastosowania się przez nadawcę lub odbiorcę do postanowień niniejszego regulaminu, niewywołanych winą firmy ZUTRANS albo wskutek siły wyższej.

Pod pojęciem siły wyższej należy rozumieć m.in. wszelkie katastrofy i kataklizmy, strajki, blokady dróg, lub inne nieprzewidziane, niezależne od firmy ZUTRANS zdarzenia.

3. ZUTRANS nie ponosi ponadto odpowiedzialności za opóźnienie w dostarczeniu Przesyłki lub zwrotu Przesyłki jeśli:

3.1. Przesyłka została źle zaadresowana (nie podano lub popełniono błąd w nazwisku, nazwie firmy, ulicy, numerze, miejscowości lub kodzie pocztowym odbiorcy lub nadawcy),

3.2. odbiorca zmienił miejsce zamieszkania lub siedzibę,

3.3. odbiorca nie jest obecny w miejscu podanym w zleceniu w godzinach pracy kuriera 9-17 i nie ma możliwości dostarczenia przesyłki do rąk własnych.

4. ZUTRANS nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie i utracone korzyści wynikłe na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania usługi, zarówno w stosunku do odbiorcy, nadawcy jak i osób trzecich.

5. Firma ZUTRANS nie bierze odpowiedzialności za szkody wewnątrz opakowania wyrządzone przez uszkodzone rzeczy (np. kiedy rozlany sok poplami inne rzeczy znajdujące się w paczce, itp.).

 

§ 8. Reklamacje

1. Podstawą do rozpoczęcia procesu reklamacyjnego jest złożenie reklamacji drogą mailową na kontakt@zutrans.pl oraz wypełnienie formularza reklamacyjnego otrzymanego po zgłoszeniu szkody w ciągu 7 dni roboczych po otrzymaniu przesyłki. Do otrzymanego formularza reklamacyjnego należy dołączyć zdjęcia uszkodzeń

2. Prawo do roszczenia rekompensaty od firmy Zutrans ma klient, którego przesyłka została uszkodzona podczas transportu a opakowanie zewnętrzne nosi ślady nieprawidłowo wykonanej usługi. Mianowicie karton uległ uszkodzeniu, rozerwaniu, wgnieceniu itp. W razie utraty przesyłki- reklamacje należy składać w terminie dwóch tygodni (14dni), licząc od dnia przyjęcia przesyłki przez zleceniobiorcę, pod rygorem prawa do ewentualnych roszczeń.

3. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:

  • oryginał listu przewozowego lub innego dokumentu stosowanego przez firmę Zutrans

  • protokół szkodowy podpisany przez obie strony umowy przewozowej;

  • kwotę roszczenia wraz z uzasadnieniem;

  • dokumenty uzasadniające wysokość roszczenia np.: oryginał faktury VAT lub potwierdzonej kopii ze zgodnością z oryginałem

4. Firma Zutrans nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia zawartości przesyłki, jeżeli opakowanie zewnętrzne nie posiada śladów uszkodzenia.

5. Towar wymagający szczególnej ostrożności bez opakowania przeznaczonego do transportu nie podlega reklamacją.

Reklamacje zgłaszane po terminie , lub złożone przez osobę nieuprawnioną traktuje się jako nie wniesioną. Reklamacje niekompletne, również traktuje się jako nie wniesione.
Osobą uprawnioną do składania reklamacji jest zleceniodawca.

 

§ 9. Opłaty za paczki

1. Opłatę za świadczoną usługę uiszcza nadawca lub odbiorca, bądź wyznaczona osoba przez zleceniodawcę;

2. Opłaty za świadczone usługi ustalane są według obowiązującego cennika firmy i płatne na trzy sposoby:

  • GOTÓWKĄ przy nadaniu lub odebraniu paczki na terenie Irlandii;

  • GOTÓWKĄ przy odbiorze paczki w Polsce.
  • PRZELEWEM na terenie Polski lub Irlandii, podczas nadania lub otrzymaniu przesyłki;